fredag 18 maj 2012

Smoothiefrukost

Idag är vi lediga hela familjen och då tycker jag det är mysigt att lyxa till frukosten lite. Så idag blev det smoothie för både stora och små. Hittade en bra och relativt billig smoothieblandning igår när jag var och handlade. Bäst är ju förstås när man kan använda färska frukter, men det är ju inte alltid man har kylskåpet fullt av ananas, melon, hallon, blåbär och mango... I den här påsen fanns det även en liten påse riven ingefära och en liten påse med mynta vid sidan av. Så mammas och pappas smoothies kryddades lite extra med detta. Supergott! Jag använde turkisk yoghurt, men barnen fick också lite vaniljyoghurt i.


Men man kan ju inte vara nyttig hela tiden. Och en sak är ju om jag är nyttig, men vill de små ha en dansk röd korv på morgonen så tycker jag de kan få det. I alla fall när det är familjemysmorgon!

Mindre nyttig frukost, men glada barn och glad pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar