måndag 21 maj 2012

Helgens aktiviteter och kvällens frukostpanik

När det är långhelg är det extra svårt att stå emot sötsaker, det ska ju fikas och "unnas" hela tiden. Jag ändå rätt nöjd med mig själv, även om det kanske slank ner någon sötsak för mycket. Redan på fredagen hade jag mitt motionspass och sprang 2,6 kilometer på 17 minuter. Känns bra att ha en tid att jämföra med. Nu hoppas jag på att inom de närmsta veckorna öka träningsmängden och komma ner till 15 minuter. Det måste jag om jag ska nå mitt mål att springa Tjejmilen på under en timme.

Idag har jag till min förskräckelse märkt att jag glömt köpa hem Grekisk yoghurt. Det är lite småpanik eftersom jag är helt hooked på att äta den till frukost. Jag har genom mitt 35-åriga liv aldrig ätit en bättre frukost. Jag har testat en hel del olika varianter men av grötfrukost (som jag inte är så väldigt förtjust i) blir jag hungrig på en timme och inte heller står jag mig särskilt bra på ostmacka och kaffe. Under rätt många år av mitt liv åt jag alltid precis likadan frukost - en toast med smör och sylt och en stor kopp O´boy! Vad gott det var! Men det var när man var ung och dum (och hade högre ämnesomsättning!).
Efterlängtad frukostvän!
Nu är det ju tid för vårens primörer så i helgen njöt jag av svensk sparris. Den smakar verkligen annorlunda än den lite mer träiga sparris man äter andra delar av året. Hoppas kunna få tillfälle att äta mer av såväl sparris som andra vårgrönsaker veckorna framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar