måndag 28 maj 2012

Möte med coachen!

Idag hade jag uppföljningsmöte med Susanne. Vi träffades på mitt kontor så det blev inte någon fettmätning. Däremot gick vi igenom min kost och träning. Jag hade ju haft en misstanke om att Susanne ville öka min träning och mycket riktigt -ytterligare ett konditionspass och utöka med ett styrkepass. Eftersom jag är småbarnsmamma och dessutom jobbar långa dagar är det svårt att hitta tid att hänga på gym. Den tid jag har med barnen på kvällarna vill jag inte vara utan och efter att barnen har somnat så har jag helt ärligt rätt svårt att motivera mig att sticka iväg och träna. Så Susanne gjorde ett träningsschema som funkar hemma.
Detta ska följas slaviskt de närmaste månaderna!

Tror nog jag kan fixa det, men den stora utmaningen blir plankan. Jag har aldrig kunnat göra plankan, det är stört omöjligt. Ryggen svankar och magen åker ner i marken efter bara någon sekund. Så det ska bli intressant att följa den utvecklingen. Lovar att informera om planktiden varje vecka!

Susanne berättade att många har en föreställning om att styrketräning inte fyller någon funktion när man ska gå ner i vikt, men att det egentligen är tvärtom. Mer muskler leder till en högre förbränning dygnet runt. Fick mig att fundera på om det är därför jag har så taskig förbränning - jag har helt enkelt för lite muskler. Men det ska det bli ändring på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar