lördag 2 juni 2012

Veckans utmaningar och mammas omtanke

Det är rätt enkelt att följa matschemat när vardagarna ser likadana ut. Men så fort det är något som händer blir det otroligt svårt att hålla sig till dieten. Nu har jag varit i Stockholm på jobbresa torsdag-fredag. Och det erbjuder enorma utmaningar som till exempel hotellfrukost, bjudlunch och middagar med samarbetspartners. För mig känns det väldigt dumt att sitta och säga att det och det kan jag inte äta och "nej tack, inget vin för mig", när man träffar folk man inte träffat förut. Så den här gången bestämde jag mig helt enkelt för att "flytta fram" helgen. Alltså unnade jag mig att både äta och dricka det som bjöds. ( Kunde och borde kanske ha tackat nej till de sista glasen bubbel... men men, ska man ändå köra är det väl lika bra att gå "all in"!). Så nu får helgen gå i sundhetens tecken, men bättre det. Och mycket lättare!

Jag var förbi mamma en sväng och hon hade bakat de här nyttiga frallorna till mig. Så snällt och omtänksamt. Jag får egentligen inte äta bröd, men de här verkar ju vara rena hälsokuren! Väldigt gulligt är det ju också att hon har skrivit en lapp med rubriken "Nyttigt!".

Mamma har bakat nyttigt bröd.

1 kommentar:

  1. Smart det där med att flytta helgen! Katarina

    SvaraRadera