tisdag 5 juni 2012

5 kilometersutmaningen

I söndags var det dags för träning igen. Hade hoppats på att ta mig runt 5 kilometers slingan på under 30 minuter. Tyvärr misslyckades jag med det. Blev 30 min och 30 sekunder igen. Var ju väldigt nöjd med den tiden sist, men man vill ju bli liiiite bättre för varje gång.
Men jag vet vad jag gjorde för fel, jag började alldeles för långsamt och hade ingen chans att ta igen på slutet. Hade på Runkeepern så jag visste att jag sprang lite för sakta. Det bästa med det var att jag var tvungen att öka lite kilometer för kilometer. Så sista kilometern gick under 6 minuter. Trodde inte att jag skulle klara av att öka tempot, men man har faktiskt lite mer att ge fast man inte tror det! Nästa gång är jag under 30 min!

Tog med oss barnen upp till motionsspåret och så turades vi om att springa. Funkade perfekt!
Lykke tog på sig svettbandet för att supporta mamma och pappa.

Efter löpturen var det dags för snabb lunch innan vi skulle iväg och spana in kusinen som spelade fotboll. Vi grillade fläskfilé och jag plockade fram de grönsaker som fanns hemma, vitkål, paprika, broccoli och lök. Skar ner alltihop och la i en ugnsfast form. Sen gjorde jag en "dressing" på soja, teriyakisås, lite rapsolja, vatten och chilipeppar och hällde över och skjutsade in i ugnen. Pressade lite lime över innan servering. Superenkelt och supergott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar