tisdag 12 juni 2012

Kvällens stordåd - 8 km!

Jag brukar springa på onsdagar och söndagar. Men imorgon ska jag åka till Stockholm så då kommer då kommer jag inte kunna springa. Så det var bara att ge sig ut idag. Hade inte lust kan jag erkänna, men min trogne supporter här hemma pushade mig.  Och vetskapen att jag ska sitta i bilen fram och tillbaka till Stockholm och dessutom sitta still på ett heldagsmöte fick mig att inse att det nog var en bra idé att komma ut och röra på sig lite. När jag väl var i träningskläderna och kommit ut i den ljusa sommarkvällen var det otroligt härligt! Jag kände redan tidigt att jag hade rätt mycket spring i benen så jag sprang och sprang. Kände mig lite som Forrest Gump! Hahaha!
Som jag längs Vätterstranden idag
Jag hade ett landmärke som jag siktade på som jag visste låg cirka 5 kilometer bort. Jag joggade på i lugnt tempo och det kändes helt okej, men sen när jag vände och insåg hur långt det var tillbaka var det lite segt. Men jag fokuserade på den fina kvällen, utsikten och tanken på hur lyckligt lottad jag är som kan ge mig ut och springa. 
Vyn som inspirerade till kvällens stordåd!
Till slut blev det 8 kilometer och tiden 52 minuter. Väldigt långsamt tempo, men jag var rädd för att ta slut halvvägs och sen behöva gå 5 kilometer hem. Nästa gång vet jag att jag klarar att springa 8 kilometer och kan trycka på lite mer.

När jag väl kom hem var middagen serverad. Jag älskar asiatisk mat och idag blev det köttfärs med chili,lime, ingefära och vitlök. Till det wokade vi lite grönsaker. Supergott! Har nog vant mig vid den här dieten nu, för igår blev det lite middagspanik när jag var ensam hemma med barnen så då fick det bli "Noodles in a cup" och sen hade jag ont i magen hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar