onsdag 6 juni 2012

Under 30!

Tjohoo! Firade nationaldagen med att uppnå mitt delmål att springa 5 km under 30 min. Tiden blev 28.38 och det är jag supernöjd med. Enligt runkeepern hade jag en snitt tid på 5,43/km, nästan en minut bättre än när jag började springa för snart en månad sen!
Nationaldagsstretch efter uppnått delmål!
Ett problem som har uppstått är att jag har fått ont i benhinnorna. De senaste två gångerna jag har sprungit så har jag haft rejält ont första kilometern, men sen försvinner det. Är lite orolig för att det ska utveckla sig till benhinneinflammation, det har jag haft en gång i mitt liv och det gjorde fruktansvärt ont och höll i sig väldigt länge vad jag kommer ihåg. Någon som har bra tips på hur man kan värma upp så man slipper få ont? Eller om det finns någon bra stretchövning efteråt?

När jag hade varit så duktig och uppnått mitt delmål firade jag med mammas hemmabakade nationaldagsbakelse. För det är ju faktiskt helg... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar