söndag 10 juni 2012

Löparkompisar!

Ibland är det extra segt att ge sig ut och springa. Idag var ju SÅ omotiverad, tur då att jag fick sällskap av Lasse och Johan i motionsspåret. De taggade mig och fick mig att klara av att hamna under 30 min återigen. Tror knappast jag hade fixat det om jag var ensam i spåret. De sista 500 metrarna var hemska. Men man kan ju inte ge sig när man har folk som hejar på!
Glada löpkompisar, fast de andra två sprang dubbelt så långt som jag...

Lasse som springer mycket gav mig några goda råd som jag ska försöka tänka på.

  • Sätt ner hela foten när du springer
  • Håll ihop skulderbladen så att du lyfter upp bröstet, då blir det lättare att andas
  • Vifta inte för mycket med armarna

Det var perfekt löpväder idag. Molnigt, nästan lite regn i luften, men ändå så varmt att jag kunde springa i T-shirt.

I helgen har det gått väldigt bra med maten. Helgens enda sockerkälla fick bli en mjukglass. Det var årets första och det var ljuvligt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar