söndag 17 juni 2012

Uteträning

Sprang en sväng i fredags, men på grund av en intensiv (och väldigt roligt!) helg med Norgebesök har jag inte hunnit skriva. Men nu är det söndagskväll, barnen sover och jag har äntligen fått lite tid att krypa upp i soffan med datorn i knät för att skriva lite. 

Det blev 5 km-sträckan i fredags. Var lite orolig för att jag skulle känna mig tung i benen efter 8-km rundan i tisdags, men jag kände mig pigg. Sprang med Johan som höll koll på tiden, så det blev "banrekord" på 29.15. Tänkte att det var lika bra att köra veckans styrkepass direkt efter så det var gjort. Johan skulle ändå köra ett varv till på femman. Tyvärr kom han haltande tillbaka med muskelbristning, så nu blir jag utan träningskompis en tid framöver.

Det är så härligt att träna ute, la ut träningsjackan på marken och körde sit-ups med trädutsikt. Bättre det än vara inne på ett sunkigt gym, med surrande fläktar och lysrörsbelysning. 

Utsikt från sit-ups....
och armhävningsutsikt...




















Men trots härlig omgivning var plankan rena döden som vanligt... Trodde jag hade kommit på en bättre teknik, men efter 15 sekunder kändes det lika tungt som vanligt. Men det är väl bara att träna och träna, finns nog inga genvägar där... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar