onsdag 11 juli 2012

Motivationsdipp...

Jag kämpar med motivationen för tillfället. Sprang en sväng i måndags, men det var tungt, varmt och det gjorde ont i benhinnorna trots min nyinköpta vän, tigerbalsam. Man känner sig i alla fall sportig när man smörjer in benen med det, men jag är osäker på om det gav något annat resultat...

Innan jag sprang hade jag varit ute och lekt med barnen och tydligen fått sand mellan tårna. Fy sjutton vilka skavsår jag fick! Lykke sympatiserade med mig och tog på plåster hon också. Sen har vi fått sätta på plåster på varenda en av hennes små tår sen dess....

Det är sjukt svårt att hålla sig borta från sockerfällorna så här i semestertider. Idag var jag bara TVUNGEN att prova en popcornglass. Fick syn på den när barnen skulle välja glass och för någon som mer eller mindre är uppvuxen på popcorn så gick det inte att motstå att testa.
Popcornglassen pockade på uppmärksamhet....
Däremot är jag fortfarande ganska duktig med den "riktiga" maten, inga kolhydrater på kvällarna och frukosten med 2 dl turkisk yoghurt, följt av klockan 10-frukten och lunch funkar bra. Däremot är det svårare att komma ihåg mellanmålet klockan 15 ( 2 dl yoghurt alt ägg/keso) och då blir man ju rätt hungrig på kvällen. Men gör mitt bästa för att hålla mig ifrån kolhydraterna på kvällen.

Det är ju bara drygt en och en halv månad kvar nu tills det är dags för Tjejmilen, börjar tvivla på om jag verkligen kommer fixa det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar