torsdag 12 juli 2012

Efter regn kommer sol!

Tack för allt pepp! Det var säkert det som bidrog till att jag idag sprang 5 km snabbare än jag någonsin gjort! Alla förutsättningar var perfekta, tre timmar sen jag sist åt något, ( går det kortare tid mellan jag äter och springer får jag alltid håll) det var inte för varmt och jag kände mig springsugen. Efter ca 50 meters löpning började det dugga lite, sen kom åskan och sen ÖSTE regnet ner. Johan ringde och frågade om jag ville bli hämtad för hemma haglade det. Men jag kände att regnlöpning var min grej, så trots genomblöta kläder och skor som plaskade när jag sprang så fanns löplusten där.

Redan innan jag gav mig ut hade jag bestämt mig för att "bara" springa 5 km och satsa på att komma ut en runda imorgon också. Så jag kände att jag kunde ge lite extra och sprang på 28 minuter, min bästa 5-kilometerstid hittills! Kändes så kul! Nu är jag motiverad igen. Tack alla som peppade mig!
Genomblöt men lycklig efter dagens rekordtur!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar