tisdag 21 augusti 2012

Nu börjar det närma sig!

Nu börjar det närma sig med stormsteg. Det är faktiskt bara 10 dagar kvar. Jag blir helt nervös bara jag tänker på det.


Har varit lite dålig med bloggandet på sista tiden. Det är väl så när man ska in i rutinerna igen. Det lugna sommartempot byts allt för snabbt mot långa arbetsdagar och sommarglada barn kommer hem lite lagom gnälliga efter en lång dag på dagis. Då är det inte riktigt läge att sätta sig och blogga. När de väl är i säng sen så sitter man som en säck potatis i soffan och orkar inte annat än att zappa mellan höstens alla nystartade serier.

Trots det dåliga bloggandet har jag varit ganska duktig med löpningen trots allt. Sen jag bloggade sist har jag hunnit med att springa milen en gång till. Då sprang jag på planare underlag och hade min fantastiska hemmacoach med mig. Och otroligt nog så var jag runt på under timmen! Närmare bestämt på 58 minuter. Nu gäller det bara att göra om den bedriften utan hemmacoachen som håller koll på tiden åt mig och pushar mig när jag vill ge upp. Sen har det blivit några 5 kilometersrundor också. På bättre och bättre tid och det är härligt när man känner att man kan pressa sig lite till och bli liiite bättre för varje gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar